CREATIVE FOOD : CO RÁDA VAŘÍM

Rozhodla jsem se vám ukázat několik svých oblíbených receptů. Vaření je moje láska a proto neustále experimentuju a zkouším. Nerada vařím podle kuchařek a skoro všechny recepty si nějak upravím podle sebe.

Vařím bez lepku, cukru, kupovaných vajíček nebo živočišného mléka a tuku. Všichni z mého okolí se mě pořád dokola ptají co teda vlastně jíme když  nejíme ani to maso?  Připravila jsem si  pro vás mojí malou první ochutnávku z naší kuchyně.

OVESNÁ KAŠE S KOKOSOVÝM MLÉKEM

Začínáme snídaní. Miluji sladké kaše a vyzkoušela jsem již skoro všechny druhy co existují. Ta která se stala mojí favoritkou je ovesná s chia a kokosovým mlékem.

  • V kokosovém alpro mléce uvaříte žitné nebo ovesné vločky, přidáme chia semínka, lžičku datlového syrupu, lžíci pohankové mouky, strouhaný kokos, špetku skořice a drcené mandle nebo kešu ořechy. Povaříme dokud nebude kaše jemná a servírujeme s banánem a datlovým sirupem. Super tip je namočit si ingredience do mléka už večer.

 

 

MLADÝ ZELENÝ JEČMEN

Když nestíhám vařit nebo jíst, zelený ječmen mi vždycky pomůže. Na pár hodin zasytí a dodá tělu potřebné živiny. Miluju i jeho chuť a je to jeden z mála výživových produktů který mi doma a na cestách nikdy nechybí.

 

ZELENÉ AMERICKÉ LÍVANCE

Zdravé americké lívance se zeleným ječmenem a špenátem. Výborná snídaně nebo sladká sváča.Mňaminka ! Můj muž si dokonce dvakrát přidal 🙂

  • Rozmixuji 2 zralé banány, ovesné vločky, hrst čerstvého špenátu a lžičku zeleného ječmene. Přidám lžičku skořice, lžičku chia semínek a promixuji. Potom přidáme jedno bio domácí vajíčko, 4 lžíce špaldové mouky, 1 lžíci pohankové mouky a lžičku kypřícího prášku. Pečlivě prošleháme. Lívanečky krásně drží a nelepí se. Opékala jsem na suché pánvi bez oleje. Kdyby se vám lepili přidejte ještě lžíci špaldové mouky. Nakonec jsem promazala alpro jogurtem, posypala jahodami a banánem, poprášila moukou z lískových ořechů a pokapala datlovým sirupem.

ŠUNKOFLEKY S UZENÝM TOFU

Vegetariáni občas smutní že už si nemůžou dát svoje oblíbená jídla ze školních jídelen. Já osobně miluji českou kuchyni a rozhodně jsem se jí nevzdala! Musím se dokonce pochlubit že už jsem si ty recepty hodně vypilovala takže si pochutná i masožravec. Tohle je bezmasá a bezlepková verze mého nejoblíbenějšího jídla. ŠUNKOFLEKY :-)Jsou prostě boží !!!!

  • Na cibulce osmažím uzené tofu na drobné kostičky, pórek, zelený hrášek nebo zelený chřest. Pokud máte rádi můžete přidat ještě hrst pokrájených čerstvých hub nebo mrkev. Pěkně vše prosmažíme, přidáme 3 stroužky česneku a připravíme si pekáček. V míse zvlášť prošleháme 3 bio domácí vajíčka se solí, pepřem a sojovou smetanou. Směs z tofu promícháme s bezlepkovými těstovinami (používám kukuřičné), vložím do pekáčku a zaliju vajíčky. Pečeme v rozehřáté troubě dokud se neudělá zlatavá kůrčička.

AVOKÁDOVÁ MAJONÉZA

Pečená řepa s lanýžovou solí a avokádovou raw majonézou. Ano, zní to trošku nevšedně ale já si tohle jídlo jednou za čas s chutí dám. Avokádová majonéza je pro mě dokonalá věc ! Je výborná jako dip, pomazánka nebo místo nezdravé majonézy do burgeru. –

  • V mixéru rozmixujeme zralé avokádo, čtvrtku červené cibulky, koriandr, čerstvé rajčátko a kousek okurky. Dochutíme solí a pepřem.

MAKOVEC S OŘECHY 

Co nejzdravější buchta? Bez cukru, bílé mouky a mléka. Jde to a je lepší než ten “nezdravý”. No prostě lábuž – zkuste ho, je fakt výbornej, nejlepší co jsem kdy jedla! Tak jestli se vám povede, pochvalte se taky hezky jako já 😀

  •  2 hrnky špaldové mouky (prosáté), 1/2 prdopeče, 1,5 hrnku máku mletého neslazeného, 3 žloutky (z bílků sníh vyšlehat), 1hrnek sojového mléka, lžička citronové kůry, 1/4 hrnku oleje , 2 lžíce medu , 3 lžíce datlového sirupu, 3 lžíce sojového jogurtu. Promíchat pečlivě, nakonec opatrně vmíchat sníh a dáme péct na 40 minut. Jó a formu jsem vymazala rozsekanými vlašskými ořechy a flambovaným kokosem. Né že bych byla tak pečlivá pekařka a flambovala si kokos na vysypání plechu 😀 ale dostala jsem ho od někoho darem a konečně jsem mu našla ideální využití. Rozmixovala jsem ho a přidala k oříškům. Dole to pěkně zkaramelizovalo a udělala se spodní chuťová vrstvička!

PESTO Z ŘEDKVIČEK A RUKOLY

Něco malého nakonec? Moje milované domácí pesto. Je výborné do zapékání, salátů, dipů nebo brambor. S chlebem je to jednoznačně delikatesní italská prasárnička 🙂 Dělám ho pokaždé jinak protože to je na pestech boží! Jdou vytvořit ze všeho, dokonce i ze zbytků stejně jako tohle které jsem pro vás vybrala.

  • Hrst čerstvého špenátu, hrst rukoly, hrst omytých listů z ředkviček, hrst kešu ořechů, sůl, pepř, olivový olej, slunečnicový olej. Zamixujeme, dochutíme, uzavřeme do skleničky nebo sníme.

Doufám že se vám moje recepty líbí a dostali jste chuť alespoň na jeden, který si uvaříte nebo upečete.

Comments

  1. Gabina
    15.5.2017 / 11:29

    Teeeeda, ty ses tak sikovna Clau!
    Strasne prijemne jsi me timhle webem/blogem prekvapila! Ma vkus, smrnc, hlavu a patu a cte se sam!
    Co se receptu tyce, dneska vecer budou sunkofleky!!!! Diky z super typ a tesim se na dalsi!

  2. Gabina
    15.5.2017 / 11:30

    Teeeeda, ty ses tak sikovna Clau!
    Strasne prijemne jsi me timhle webem/blogem prekvapila! Ma vkus, smrnc, hlavu a patu a cte se sam!
    Co se receptu tyce, dneska vecer budou sunkofleky!!!! Diky za super typ a tesim se na dalsi!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.